Geo-Crawler hat geschrieben:
Mir ist aufgefallen das im vergleich zu den dahintergelegten Bing Fotos manche Wege und Strassen nicht richtig übereinnader liegen. Liegt das jetzt daran das mir etwas verschoben ist. Oder sollte ich diese eventuellen Fehler verbessern?
Nicht zu vergessen ist auch, dass es (meines Wissens nach noch immer) je nach Region mehr oder weniger grossen Versatz der Bing Kacheln gibt:
Precision
Be aware that at lower zooms, Bing's imagery may be misaligned. I.e. alignment is not consistent across zooms — at one zoom, you'll be aligned, but another, you'll be misaligned. This is different than other image sources, including Yahoo, which if misaligned tend to be consistently misaligned irrespective the zoom you're using. This is true of various places worldwide.
Areas with height differences (mountains, hills, bridges) seem more prone to this, which suggests that imagery was not always taken at a precise 90 degree angle. As a result, objects at the same height (ground level in a flat area) may be quite precise while objects which are higher (embankments, bridges, buildings) or lower (cuttings) may be slightly off.
Use GPS tracks to calibrate the aerial images.
Also bitte nicht gedankenlos Strassen nur wegen Bing (oder anderen Satellitenaufnahmen) zurechtruecken.
Siehe auch
hier